sunnuntai 31. joulukuuta 2017

Minä olen (Kotiteollisuus)

Saateteksti: Ei mulla oo mitään sanottavaa tähän. Kotiteollisuus omistaa kaikki oikeudet alkuperäiseen biisiin jne.

---

Joku vaihtaa öisin tiedekuntiemme nimiä,
sisään otetaan lapsia, joiden meemejä emme ymmärrä,
kuka hiippailee pois akatemiamme liepeiltä,
HYY:n jonka kupeet huokuvat nyt ikuista kylmyyttä.
Ja sen mies, Otto, seisoo yksin TRU:ssa,
on munkki pudonnut, sima valuu hikisellä poskella.
Eikä mies tiedä mitä tehdä, mihin mennä nyt,
on sillä kylmä, kylmä kuten apuraha on.

Chorus:
Mutta minä olen ja elän ja hengitän,
yhtä suurta jumalaa, Intelligenziaa
Sen temppeleinä toimivat kapakat, YO-talot,
luennot, laskarit, seminaarin väliajat.

Katson ulos ikkunasta, en näe iloa täällä.
Levinneitä perustutkijoita, räkäisiä kurssiassareita.
Joilta kandidaatit ruinaavat yhden nopan kurssejaan,
jotka poistuvat Oodista, ennen kuin kukaan valmistuu.
Anna minulle sopimus, anna lupaus huomisesta,
lupaa etten yksin jää tähän tutkimusryhmään
Tähän päivään, jossa kaikuvat sikariportaan äänet,
jossa fuksikin kulkee kuolleena etsien gradupaikkaansa.

Chorus

Niin kaunis on putkiaivo,
niin raikas on kahvihuoneen jälkeinen tuoksu!

Kuka täällä komentaa? Ketä täällä totellaan?
Kahta suurta jumalaa, Ottoa ja Jarii,
joiden temppeleinä toimivat Meikku ja Metsätalo,
luennot, laskarit, seminaarin värivalot. (2x)

Chorus

"Hyvä, Jari! Anna palaa!"
(Toi oikeesti kuuluu alkuperäseen biisiin!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Go on... I dare you.